Snyfttankar om El Stino

Dagens jobblunch, stulen köttfärslimpa! Gött! Imorgon är det fredag och röd dag vad jag förstått
så jag hade tur som kunde ta en halvtimmes komp imorgonbitti, annars hade jag varit på jobbet halv sju när jag börjar klockan åtta! Aldrig i livet, fem kronor kilot att jag orkar med det. I veckan har det varit jobb och
stugan som varit prio ett. Det börjar bli riktigt fint nu och om kvällarna har vi kört grejor som både jag och P har lite utspritt. Till exempel så hämtade vi min teve och El Stino, min ögonsten, så nu har jag äntligen min kära misse hos mig. Hon och Kvarten beteede sig som om dom aldrig varit ifrån varann och Stina verkar känna av läget med dom andra katterna väldigt bra! Skillnaden är att dom är ute katter men Stina behåller jag för mig själv inomhus. Fy vad mysigt det är att sova och vakna upp med Kvartis och El Stino på varsin sida om halsen, gosigare, finare och mer älskvärde katter får man ta mig fan leta efter!
Det låter nog otroligt löjligt ( DET TYCKER JAG NOG TILL OCH MED SJÄLV ), men det bandet jag och Stina har efter 5 år tillsammans, sen hon föddes och jag höll henne i min famn, är oändligt. Det är nästan så att jag skulle kunna tro att hon är mänsklig... Så bra känner vi av varandra och när det gäller ägar rollen ser hon mig mer som en hund ser sin matte. Min intelligenta krabat! Ha, nä nu får jag sluta innan jag skämmer ut mig totalt.
Imorgon är det fredag sen är jag tre ledig! Ska försöka få med hjärtat till stan på lördag dag sen får resten av den fortsatte tiden gå till att pyssla och mysa hemma i stugan. Får se om jag tvingas iväg på en fisketur av P
också, han kan liksom inte hålla sig längre nu. Jag tackar dock Gud över att inte isen ligger blank på våra sjöar än, pimpelfiske är nog inte riktigt min grej! Men det är klart, varm Oboy i en termos är ju min grej så det skulle nog vara rätt så mysigt ändå. Ja, nej, klart slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0