Pluggdags!

Idag fick jag datumet då jag börjar plugga till undersköterska samtidigt som jag jobbar på nästan heltid!
Den sjunde februari går första dagen i skolan ur stapeln men eftersom jag jobbar 90% utöver det
så ska jag plugga på distans och endast gå på vissa viktiga semenarier som mina kära kollegor har gjort!
Det kommer att bli tufft men vi får utbildningen gratis och jag slipper en massa jobbiga studielån! och jag kan göra klart mitt plugg till december 2012 istället för den vanliga utbildningen på ett och ett halvt år
tack vare valideringen, vilket innebär att man gör ett prov på de kunskaper man redan skaffat sig genom åren inom vården och slipper då plugga upp dom kunskaperna man redan har.
Jag ser faktist redan fram emot det! Det kommer säkert att gå trögt att få upp "plugg flåset" igen och det gäller ju att planera både sin tid och sitt arbete! Men den självbehärskningen tror jag att jag kan lära mig att ha, ha.
På onsdag är sista dagen av mitt "jobbmaraton" förbi och jag är äntligen ledig!
Det får bli en riktig mysdag som jag ska ägna åt att planera vad jag och hjärtat ska ha för oss i helgen.
Picknick och fiske kanske? Pulka åk med korvgrillning med Loke i Hackstabacken? Fredagen får jag
nog ändå lov att spendera med mamma och antagligen en släng av Nathalie. Vart tog all tid för mina vänner vägen? Hinner ju knappt med familjen, och inte kommer det bli bättre med tiden heller!  :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0