Så blir man torpare, även i praktiken...

Ja så var det bestämt. Om en månad flyttar jag. lämnar Åkersberga för att bli Svinningebo under en tid...
Det där med att lämna Åkersberga stämmer nog kanske inte riktigt med tanke på att Svinninge ligger i Åkersberga, däremot ligger det så mycket mer isolerat. Ja ja. Vad gör man inte för kärleken?
Dessutom får man en chans att skaffa tillbaka alla surt fördervade slantar som man mist nu de senaste månaderna med den höga jumbo hyran som jag suttit på... HUA!
Det som är lite ledsamt mitt i detta beslut är att jag då inte kommer att bo med Tove och Dennis,
vilket jag hade börjat att se fram emot en hel del. Men som sagt, man kan inte leva som om man vore
nitton hela livet, och jag klarar mig ju inge vidare bra för länge utan Pontus heller om sanningen ska fram.
Man vill ju leva ett relativt vuxet liv utan att bli för tråkig när man ändå snart fyller tjugotre...
Jag får våldgästa Tove ( och dessutom då med en sleepover ) när vi träffas, det är i princip omöjligt att
ta sig hem till Svinninge sen när man flyttat dit efter 23:00 tiden om man inte alltid vill åka taxi.
Och vem har råd att jämt åka taxi? Inte jag iallafall, då kan man hellre lägga pengarna på annat.
Som en ny dator tillexempel.
Efter jobbet knatar jag hem till mammsen och bjuder mig själv på middag och två glas vin!
Finns inge bättre sätt att varva ner när veckan snart är slut för alla, men för en annan bara har börjat!
Lördag, söndag, måndag, tisdag blir det jobb för full rulle!
Pontus skulle ta med sig bror min och fiska så det kan dom gott göra så vi kärringar får en timme eller
två för oss själva.

Länge lever alla fruntimmer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0