Min tredagars ledighet

Skit jobbvecka, den suger! Men vad ska jag göra åt saken? Kan bara jobba arslet av mig nu och se glad ut.
Får minnas en otroligt mysig helg istället för att få tankarna på bättre humör.
I fredags efter jobbet drog jag, Denise, Pontus och mamma och Loke till badholmen med picknick.
Årets första dopp blev otroligt skönt och det verkar som om mina badkrukefasoner som förr växte fram nu vuxit bort...
Härligt. Pontus smutta på sina alkoholfria öl hela helgen och verkar faktiskt vara mycket nöjd med dom, en annan borde
nog hållt sig till samma sak då lördagen verkligen tog priset!
Jag och Tove bänkade oss hemma hos henne redan vid två på dan för att få en heldag och kväll tillsammans.
Helt för oss själva. Det var länge sen sist! Till slut höll vi på att storkna av solsting så vi tiggde skjuss med Hasse, Tomas och hans lilla son Henrik till Garnsviken. Åter igen blev det två sköna dopp!
Efter att vi svalkat av oss och vi kommit hem igen öppna Tove sina försenade presenter som hon verkade få ett gott skratt åt! Vilket var meningen, haha. Senare åt vi en god middag och bar oss iväg till Kina Kejsaren.
Det var månader sen jag var ute på krogen nu. Minns knappt när!
Men det blev toppen kul och vi träffade många gamla bekanta ansikten!
Till slut blev det efterfest hemma hos Caroline till ( helt otroligt ) klockan 08:00 på morgonen och jag förstår inte
hur vi pallade! Jag och Tove fick ta en panik taxi hem på morgonkvisten och stackars Pontus verkade ha suittit uppe
och väntat, mitt hjärta. Man kan ju säga som så att det är ju aldrig meningen att göra någon man älskar orolig...
Förlåt mig! Behöver jag säga att resterande timmar av söndagen låg jag bänkad i soffan, åt och var död?
Tror knappast det. På måndagen var jag också ledig som tur var för jag hade inte riktigt än hunnit återhämta mig.
Denise var så söt och kom över med en härlig fruktsallad med glass och chockladsås! ( säger jag kolasås en gång till blir Pontus tokig, haha), och dessutom fick jag ett gäng rosa fina rosor av henne som luktar kolosalt gott. Vilken gullegris! Det blev filmmys fastän solen sken och senare begav vi oss ut för att "tydligen" shoppa upp halva centrum.
Trevligt! Sen kom Pontus, det blidde ICA, massa gott och en hyrfilm på kuppen.
Nu är det tisdagkväll och bara jobb på kartan. Mormor är hos mamma och Loke idag men jag kan inte träffa henne förns på tisdag nästa vecka. Ska bli myyys!

Och dessutom är jag inte på smällen som jag kanske misstänkt.
Hormonrubbningar kan då göra en vättskrämd. Jävla preventivmedel!
Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0