Dan före dan före doppardan

Alltså torsdag. Haft totalt Fullt upp med alla julbestyr. Igår efter jobbet blev det julklappar i Täby för ännu mer slantar
för att sedan åka hem och slå in alltihopa! Nu är det äntligen klart!
Idag trodde jag i min vildaste fantasi att jag skulle få lite sovmorgon istället för att kliva upp halv sex jämt och ständigt men det gick inte enligt planerna serru, som tur var. Elin ringde nämligen och frågade om inte mina älskade brorsbarn kunde få titta över några timmar medan hon slutförde sina julbestyr och självklart kunde dom det!
Några timmar senare hade jag till och med lyckats städa hela huset medan Jeppan och Alice sprang runt som två illbattingar ( se Jeppan ) och röjde runt överallt där han inte fick vara, naturligtvis.
Det mest intressanta var nog ändå duschkabinen ( där man konstigt nog blev blöt om fötterna där man stod ) och Pontus gitarr. Ajabaja fungerade inte speciellt bra då jag inte är direkt världsbäst på att skälla ( iallafall inte på karlar under 18 )... Jag borde bli bättre på det. Ha. Elin hämtade dom igen i lagom tid som jag skulle bege mig till jobbet och nu sitter jag här på rasten och har smällt i mig för mycket julmust och käk igen! Snacka om att jag blir en björn på vintern!
Den här julen spenderas hos mor min då jag var hos farsgubben förra julen. Lite trist då jag saknar landet,
saknar Lohärad, saknar Vik, saknar Rubens by och brors Edsbro ( hur man nu kan sakna Edsbro? Gå aldrig in på ICA där ta mig fan ). Allra mest saknar jag jularna hos farmor, helt oslagbara! Men allting har sin tid. Nu är den gone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0