Så är det

Min älskling är väldigt svartsjuk ( eller han håller på "sina principer" ), som han så fint kallar det.
Ha. Vilket jag kan säga har flugit över "jag tar det som en komplimang- gränsen" till
"det känns inte speciellt roligt längre- gränsen". Jag förstår inte hur man kan hitta svartsjuka i allt och ingenting.
Som om jag ens skulle vilja ha någon annan. Det vet han om och ändå denna paranoida synen på både saker, ting
och personer. Situationer. You name it. Även om han blivit bättre så skulle jag önska att det blev helt bra.
För oss både. Att han i stridens hetta kan förstå hur det faktiskt ligger till, istället för att alltid medge det senare.
Nog med det. Han är ju mitt hjärta annars alltid, ikväll, nu när jag är på jobbet till exempel, har jag tvingat honom vara hemma och städa. Då jag lite snyggt förklara för honom igår att han inte är så bra på städningen som han kanske tror ( fick ett smärre utbrott )... Så jag har det nog rätt så bra iallafall. Fortfarande lika kär.
Dessutom ska snart papprerna skickas iväg vad det gäller omrenoveringen av lägenheter.
Jag och Pontus valde luckor, färger, skåp osv igår och jag måste säga att det var skit svårt.
Speciellt färgerna på skåpsluckorna i köket, handtagen och vilken färg på bänkskivan som skulle passa bäst.
Jag hoppas vid gud att det kommer bli bra. Tapeter har vi inte valt än men ny spis och nytt golv i hela lägenheten kommer att läggas. Den kommer att bli precis som ny! Med en hyreshöjning på bara 450kr i månaden.
Vilken skillnad det kommer att bli! Äntligen...
Mamma och Loke är på sjukhuset den här veckan och bästa Tove är kattvakt. Jag älskar henne!
Hon är en ängel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0