Snö utanför fönstret

Det snöar som sjutton utanför fönstret, jag antar att det snöar lite längre bort än så.
Helgen har gått och underligt nog spenderade jag och Pontus hela helgen tillsammans.
Underligt men sant. Tvärtom brukar vi göra allt för att undvika varann och för det mesta
jävlas vi bara med varandra om båda fått i sig en flaska för mycket av någonting alkoholhaltigt.
Fredagkvällen blev det China kejsaren, enbart pga Pontus tjat och för att jag trodde att kära
Caroline skulle joina, men när taxin redan var beställd, hade hon fallit in i hjärtesorg och bangade ur.
Totalt. Som tur var tog det inte mer än en sekund innan man träffa alla man på nått yterligt vis känner
och jag kunde ganska snabbt slå mig ner med mitt första ragg sen urminnes tider. Kändes riktigt bra. 
Som om man hamnat på banan igen. Efter lite hångel och för mycket alkohol ville jag hem, utan snubben
med mig i taxin. Att bli av med honom, Jocke hette han visst, var lika svårt som att lära en myrslok cirkuskonster...
När jag väl kommit hem visste jag att en sur Pontus väntade. Han bjöd på käk och predikade om att han
absolut inte gillat den där Jocke och att han kände nått för mig som han inte kunde förklara.
Nått han inte känt hittills förut. Kan bara säga ett ord: CHOCK.
Prata en hel del om det, medan jag gjore allt på lördagmorgon, för att slippa prata om det.
Herregud. Igår var allt som det brukar vara igen, söndagsfilmer, svulla framför soffan och spydigheterna
flödade över hela rummet. Dessutom klippte Pontiak av mina tandborstsstrån och som hämnd doppa jag hans
i muggstolen. Haha. Att man orkar. Huvudsaken är att inget sådant djupsnack kommer på tal igen.
Det är verkligen inte hans stil.., och jag har totalt glömt bort hur man gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0