Syskonband

Känns orättvist att allting ska hända på en och samma gång.
Önskar jag kunde ta bort en del av smärtan från min kära familj.
Varför kunde det inte hänt mig istället?
Loke är fem år, hans pappa försvinner ur detta liv och leukemin
greppar taget om en liten pojke, som annars är så full av liv.
Ingen kan kalla det rättvist. Men vi ska bekämpa det här tillsammans.
Jag älskar dig min lilla knodd. En vacker dag efter en lång behandling
vill jag våga lova att du får tillbaka orken igen. Livet. Glädjen.
Medecinen och slangarna ska inte få övertaget, och vi är med dig
genom varje steg. Din tur att bli en örn som pappa är inte kommen,
inte än. Hoppas du aldrig behöver känna så igen.
Jag älskar dig min lilla prins. Loke Dahlman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0