Nu är det jul igen

Måndagkväll. Att tiden går så fort! En helg som bara fladdrat förbi.
I fredagskväll ville jag promt stanna hemma eftersom jag kom hem så sent från jobbet, men
det blev tydligen krogen i en halvtimme iallafall, mycket lyckat! Ha, eller inte.
Jag fick åtminstone träffa Dennis, Sune och Jonas med fruntimmer en stund.
Skönt att snacka skit med Dennis igen. Var länge sen...
Han har lovat att bjuda på nån av sina oslagbara långkok någon söndag!
Har nästan glömt hur bra den killen är på att laga mat!
Lördag. Nyktert. Tvättstugan. Några öl. Ölen har vi att tacka Peter för.
När jag tänker efter har jag mycket att tacka Peter för den lördagen.
Eller kanske rättare sagt hans schorarbete som ger honom tillgång till bilen
och känslan av att vara nykter en hel helg. Hursomhelst, tack för att du finns när mina ben
knappt orkar ta sig ner till tvättstugan. Han blev kvar med oss hela kvällen och mor min, Tove
och Dennis gjorde oss sällskap. Fick världens mysigaste present av Tovis, tack sötnos!
Hon verkar tycka att jag ska hitta någon vettig karl. Har inte hon fattat att hon har den enda
"någorlunda" vettiga karln i hela Åkersberga... Tydligen inte.
Pontus och jag sa upp oss runt tolv tiden, jag var nästan spiknykter, jojomensann.
Vi har ( utan att jag tänkt på det speciellt mycket förns nu ) inlett nån sorts ritual som innebär
att man dricker lite på lördagen, eller mycket och nyktrar till ( föralldel ), och sedan går man
och lägger sig i tid, så inte hela söndagen blir förstörd. Fungerar riktigt bra faktiskt och känns
väldigt skönt! Så, det var min helg det. Nu blir det att jobba på mycket den här veckan igen.
Och mitt kontosaldo vill jag inte ens tänka på. Fuck Julen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0