God jävla fortsättning

Nu är julafton över och den var toppen! Jag var hemma hos farsgubben som fyllde 50
med alla bröderna och deras tanter. Ungarna var som vildar men dom är ju helt underbara!
Jesper, den yngsta, rocka loss som om det var den sista dagen i hans liv.
Det var kul att träffa Martina igen, jag har sagt det förr men skönare kärring får man ta och leta efter. Hoppas att hon kan fira nyår med oss i år. Det var länge sen vi hittade på något tillsammans. Jag har saknat henne.
Pappa fick en plattteve, whisky, en tröja och lite annat roligt i present och det verkade han vara nöjd över.
När man fyller femtio kan man ju faktiskt vara värd något fint. Undra om jag ens lever så länge...
Ja ja, det lär ju märkas. Nu sitter jag på jobbet och smäller i mig en varm macka. Ett under hur jag kan få i mig
nått alls med tanke på julbordet igår. Blev så proppfull att jag var tvungen att nicka till ett tag på soffan.
Aldrig mer så mycker mat i en enda säck igen... Och det där tror jag på själv?...
Det enda som var lite trist var att farmor firade jul med min faster det här året, jag hade hoppats på att få träffa henne.
Men höjdpunkten var nog pappa som tomte. Herregud. Alla ungarna blev lurade utom Alice som skrek "farfar, farfar"!
Haha, hon är inte dum inte! Och det finaste på hela kvällen var när Juni och Alice kramades. Vilka små prinsessor!
Fan vad blödig jag har blivit.., och pappa som fråga när jag skulle ha trillingar... Ha. Verkar som om han har nog med
galna barnbarn va? Dessutom måste man ju hitta en karl man vill skaffa barn med först.
Och det blir nog inte det lättaste. Icke.
Jaha, nä om man ska betee sig som fem år igen och gå igenom julens klappar.
Av mor blir det en plattteve "42 tum", verkligen uppskattat!
Av far fick jag en tusing, en skål av något slag från Maria och Ville, plus pappas och Jockes vackra "firmapaket"
med två ölglas där vårat efternamn så fint står uppskrivet, en öppnare, korvstänger och lite annat roligt. Haha,
originellt. Av Loke fick jag en parfym som luktar citrus, han måste tycka att jag är en sur jävel.., och av Adam
fick jag en film, Trolltyg i tomteskogen. Helt klart en bra jul.
Nu blir det jobb till på onsdag. Suck. Men snart är det nyår.
Inga förfärligt jobbiga nyårslöften i år. Eller jo kanske.
Jag ska röka mer, bli fet som en valross och säga upp mig från jobbet.

GOD JUL.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0